maanantai 12. huhtikuuta 2010

Taajuusaalloilla häiriöhertsejä

Kuulen kaukaa sahan
Voisin kuulla merenkin
mutta uskallukseni ei yllä
eikä tutkani kantoalue riitä

Televisiolla on vain yksi silmä. Se verestää ja tuijottaa minua pimeän halki. Tietää, etten minä nuku. Tietää, että luomien alla villisti pyörivät silmät liikehtivät vain levottomuuttaan.

Minähän en tarinoihin turvaudu. CntrAltDel
Minähän en uniin uuvu
Minähän en kyllästy


Lupamaksujen luvattu valtakunta. Äärimmäiset sisäleiketerroristit. Kuka jatkaa sukua, kun kromosomivarat on kulutettu loppuun.


Kuulen kaukaa sahan.
Sen nauru särähtää
Kerran jos toisenkin


Eilen olin vallankaappaajan hahmossa. Rynnäköin ja alistin. Kusin ruumiiden päälle ja paloittelin suuhuni sopiviksi. Eilen revin maailmaa halki ydintä myöten. Valutin sisään legendoja. Eilen kaipasin. Mieleni tislasi kolviin epäpuhtauksista raikkaita ajatuksia. Näennäisesti uskoton kehoni vaati minulta mahdottomia.

Tänään seison harjakatolla. Kierrän veroja. Syljen aamenta ohikulkevien niskaan. Minut kastettiin lapsena. Aikuisena minut heitettiin tunkiolle kasvamaan viehättävää asiaa. Olen sivujasivujasivuja ja sanoja, joiden merkityksettömyyteen havahdut.



Nyt on aika työntää käsi sisään ja repiä lapsi ulos. Vesineen.


Huomenna minusta on jäljellä tuhkaa. Huomenna olen alistujan hahmossa. Sinä olet vallankaappaja. Kuset päälleni. Kuse päälleni. En käännä toista poskea.


Televisiolla on vain yksi silmä
Sinulla on vain yksi silmä
Jumalalla on vain yksi silmä
Jumalalla on side silmiensä päällä
Kun en enää tunnista käsiäni
Rakennan sinulle helminauhan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti